lördag 19 maj 2007

Allt finns i handväskan

Igår köpte jag den nya Drops smaken alltså halstabetter.
Mycket god för övrigt, mint och karamellsmak.
Har svårt för att suga på godisarna utan tuggar och smackar som en häst...DÅ biter jag av en tand.

Livet stannar upp och paniken slår till som ett baseballträ rätt i mellangärdet.
Munnen fryser, halvöppen medan tungan glider över brottet.
Kan det vara sant?
Jo, ta mej tusan!
Helvetes helvete!
Tanden eller fyllningen är borta, gone, away, lost ut i cyberrymden!
Fanfanfan!!
En krater i storlek,Etnas öppning finns nu i min trut!
Lotta som sitter bredvid mig undrar vadjag pysslar med och jag får fram, med tungan längst bak i tandraden.
-gag hal bikik av emng kangd!
-Nej, men! stackare! När ska du till tandläkaren nästa gång?
-nästa vecka säger jag medan jag febrilt letar i min väska.
-Här! säger jag och tar upp en liten burk. Glad igen!
-vaddå vad är det där?
-jag har fyllning med mig. Ifall jag skulle bita av en tand.
-skämtar du säger Lotta, hon tror mig inte.
-jaaa, säger jag öppnar burken och genast sprider sig doften av tandläkare över vårt fikarum.
Börjar andas mycket på tanden.
-Tanden måste vara torr ordentligt innan man lägga i fyllnignen.
Lotta bara tittar.
-Har du fyllning med dig?
-ja, jag sa ju det utifall jag biter av tanden.
-Det har inte ens Lena i sin väska säger Lotta medan jag går in på toaletten för att lägga i fyllning ordentligt!
-Vilken tur att jag precis har ätit för nu får jag inte äta på 1½timme säger jag glad i hågen.

Vaddå en tjej har ju allt i sin väska det säger man ju jätteofta!

Fast till saken hör... sist jag var hos tandläkaren så klarade jag inte av att laga klart tanden utan de fick laga den provisoriskt och innan jag gick så sa de att det kanske vore bäst att jag fick lite sån provisorisk fyllning med mig ifall det skulle bli vasst eller om fyllningen skulle släppa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var inte dåligt att ha sånt i väskan :P förstår om folk blir lite fundersamma ha ha

Vigg sa...

Jag har alltid undrat vad damer har i sina väskor och ju fler saker jag får reda på att man kan hitta desso mer förvirrad blir jag...

Höres
Vigg