söndag 20 maj 2007

20/5-88

Då regnade det järnet! Då var det fredag, dagen före pingstafton.
Jag fick ett brev från Stiftelsson om att jag hade fått lägenhet. Och ville jag ha den så skulle jag tacka ja på en gång och få nycklarna på studs.
Naturligtvis tackade jag ja. Hämtade nycklarna och började packa och städa. För jag visste ju att tiden var knapp... måndagen den 23/5 skulle jag bli igångsatt för att få en liten bebis.
20/5
åkte jag in på bb. Egentligen var trodde jag att jag inte skulle åka in just då, men min kära lilla mamma var så nervös så hon ringde till förlossningen medan jag satt "bakom pianot" (hmmm)
Helt plötsligt kommer hon in "bakom pianot" för att de ville prata med mig.
Jag var absolut helförvånade och kunde inte för mitt liv förstå hur det kunde ringa hem till mamma just nu? Sent en fredag kväll.

Efter att ha pratat med dem var vi överens om att det var nog mamma som mest behövde lugna sig därav telefonsamtalet.
Strax därefter stoppade de in mig i bilen.
För jag fick inte vara kvar hemma längre för mamma.
Så jag kom in till förlossningen lite tidigare än vad som behövdes...
mer to come....

Inga kommentarer: