torsdag 10 maj 2007

Kärlekshjärta+Kärlekssmärta

Leva i kärleksrus,
Lycklig och anledning till skratt och glädje.
Framtiden som är så ljus,
känslan, berusande att kunna planera framåt.
Tillsammans!
Du och jag i allt!
När som helst finnas där för varann.

Leva i kärlekskras.
Ont, ont i livet. Det är så att man känner sig sjuk.
Framtiden är så mörk man känner sig lurad på hela framtiden...
Allt som skulle göras
Vem ska göra det nu då?
Ensam.
Ska nån behöva göra det ensam?
Jag och... jag
Alltid ensam, själv...

Anledningen till livet känns långt borta, varför ens kliva upp ur sängen...

Känslan känner jag igen
Känslan vill jag inte känna igen

Man vill ändra sig, man ber att få chansen igen, man ska ändra sig bli en annan människa...

Ändra dig inte! Du är ju du! Du är ju underbar!
Visst ska man ändra sig, båda ändras i ett ömsesidigt givande och tagande.
Men man får inte ändras som personlighet bara för att man tror att det är det enda rätta. Det är kanske inte det rätta om man måste förändra sig helt


Men vad ska man säga till den som är mitt i det?
Hur kan man lätta upp något till någon som känner att allt är över


Kan det inte vara ett missförstånd? Kan det inte vara något som gått den andra spårlöst förbi?

När jag ger ger jag gärna sånt som jag själv vill ha tillbaka, som jag själv skulle vilja bli behandlad.
Därför kan man ibland ha svårt att se att man faktiskt får. Får en massa kärlek från någon som ger som den själv känner att den ger, mycket.
Ibland är det viktigt att försöka ge tillbaka på samma vis som man får för att den andra verkligen ska känna sig älskad och uppmärksammad.

Ibland kan man göra något så drastiskt som att säga; jag behöver tänka, vi kanske bara ska vara kompisar
för att få se en reaktion, älskar den andra mig borde det bli en reaktion...

Du kommer växa av det här, du kommer lära av det här!
Du och din framtid kommer tacka den här tiden en gång för att du har vuxit av det här, du har redan nu fått andra karaktärsdrag av det här, formats om lite.
Föhoppningsvis kommer du inte tappa tron på kärleken.

Den, kärleken, är ju trots allt beständig.

Det är ju ord som i detta nu inte betyder ett skit, helt värdelösa.

Men glöm INTE att det är hon som går miste om dig!
Visa vad det är hon går miste om!

VÄRLDENS FINASTE KILLE ju!

Inga kommentarer: