lördag 26 maj 2007

missförstånd

Jag tog fram två påsar fryst kyckling för att de skulle tina.
Jesper var hemma på blixtvisit, letade saker som han kunde ta hem till sig(toapapper, o´boy, glödlampor, ketchup o s v o s v) så det var ett mindre kaos som vanligt.
Efter att vi skjutsat hem Jesper så skulle jag slå igång kycklingen så vi kunde äta så fort som möjligt.
Då fanns det endast ett paket kyckling?!
Eftersom jag har varit med om såna här grejer tidigare (saker som får ben) började jag leta och leta och leta.
Jag vände upp och ner på hela huset.
Men så kom jag ju till den gränsen då jag började tvivl på mitt eget förstånd.
Hade jag inte tagit fram kycklingpåsen? Var det bara en påse?

Till slut ringde jag till Jesper och frågade
-Hej, fick du med en kyckling hem?
- NEEEJ vad fan skulle jag det för?
-jag bara frågade sa jag.

Lagade mat på den kycklingen som jag hade och funderade järnet...

Sen käkade vi och mådde bra.
Men jag kunde ju inte släppa tankarna på kycklingen.
Tänk om den låg nånstans och tinade upp och vräkte ur sig sån där farliga kyckling bakterier överallt.
Tänk om småttungarna hade gömt den, tänk om de hade slickat, sugit på den råa kycklingen...

Vi letade ännu mer... men ingen kyckling.

Jag var tvungen att ringa Jesper igen
-Hej... Har du gått igenom påsarna du tog härifrån? Är du säker på att du inte fick med dig en kyckling?
-JA!
- men titta igen. Tänk om den ligger och tinar och du får rå kycklingsaft i hela lägenheten..
-hahahahahaha
-vad är det? sa jag
- hahaa. jag trodde du menade att jag skulle tagit med mig en av hönorna!!

ok, jag kan förstå att det kunde missförstås men inte fan tror jag väl att Jesper skulle vilja ta med sig en av hönorna in till sin lägenhet i Sala...

1 kommentar:

◈lunaluna◈ sa...

Your blog is very interesting!
Please, send me the photo of your pc desktop.
I'll publish on my blog!.

EMAIL: pcdesktop1@gmail.com