söndag 27 maj 2007

som man bäddar får man... inte äta...

Såg i tidningen att de skulle ha grillbuffé på nya Lindströms (för nån lördag sen.)
Med ett riktigt bra pris.
Hörde med Jacob om han kunde tänka sig att vara barnvakt.(=sitta framför datorn med öronen öppna)
Så Adde och jag för en gång skulle komma iväg och göra något...
Visst inga problem.
KUL!!!
Berättade för Adde och han blev jätteglad och tyckte det var great idé!
Men... medan jag berättade för honom började jag tänka på att det ALLTID är jag som fixar såna här små överrraskningar, jämt, jämt jag. Det är bara jag som ska hitta på lite överraskningar, aldrig har han kommit på nån slags kul för oss.
Jag kom å tänka på när Cissi och jag överraskade våra herrar med en resa till Göteborg med övernattning och en kväll på operan iGbg där vi såg Frankensteins monster.
Har jag fått något sånt? NEJ!
Inte ens blivit överraskad å kommit ner på hotellet i Sala. (iofs är väl det ingen höjdare men en överrakning iaf)
Så jag började pika honom med den ena kommentaren efter den andra om hur bra jag är som gör såna här saker för oss, överraskar honom.
Jag var inte upprörd utan gav mest en pik hela tiden...
Till slut fick han nog och sa ifrån!
Då blev jag så stött så jag ringde upp Jacob på en gång och sa att inte behövde komma för att vi skulle inte gå nånstans. Punkt slut!

När barnen ska äta kvällsmat frågar jag om Adde också vill ha?
-nej, jag vill vara ordentligt hungrig tills ikväll.
-jaha säger jag och snörper på munnen, det blir inget ikväll! jag har bokat av Jacob.
- va? sa han
-Jaa, det blev ju sånt liv när jag försökte hitta på något för oss för en gång skull så då kan det va!
-Ok. men då vill jag äta nu.

Sen satt jag där med ögonen fulla av tårar! jag var ju så glad att få komma iväg, bara han och jag.
Plus att jag var ursugen på grillat kött, massor av grillat kött och sen att slippa disken efteråt.

Nu satt jag där med en tallrik ris a´la malta framför mig....

Inga kommentarer: