måndag 21 maj 2007

Benny.

Kul inhopp bara.

När Jesper var en liten skrutt ville han heta Benny!
Jag vet inte och kommer nog aldrig att få veta hur någon vill heta Benny frivillligt?
(Ursäkta alla Bennyar! Jag antar att ni inte fått välja ert namn själva.)
Men det blev ju nästan pinsamt ibland.
Allra helst när man är 19 år och bryr sig vad andra tycker och tänker.

Han var en sån där som alltid hittade grejer och så, det tog väldigt lång tid att ta sig fram med honom. Han hittade ju allt från fågelskit till kastanjer till kapsyler till glasspinnar till kvitton till pengar ja, you name it han hade redan hittat det...
Jag orkade inte stå och titta på honom när han letade grejer så jag fortsatte gå framåt i sakta mak (med en överfull barnvagn) i förhoppning om att han kanske skulle haka på men till slut var jag tvungen att ropa å honom.
-Jesper! kom nu så ska vi gå vidare!
-nej! Jag heter Benny!
-jaja, men kom nu då!
-nej! du måste ropa på Benny!
-jamen, jag gör det sen. Kom nu!
- Ropa på Benny!
-sen, kom så köper vi glass(muta)
-Jaa! Fråga om Benny vill ha glass...

det slutade alltid med att jag fick stå och ropa
-BENNY! Kom så går vi och köper glass! BENNY, hörde du?

Inga kommentarer: