onsdag 2 maj 2007

Jag vet att du kan! eller?

Vi har en gammal åkgräsklippare (likadan som Forrest Gump hade när han klippte fotbollsplanerna i sin hometown)vilken tyvärr gått sönder.
Vi har pratat med några mekarsnubbar som knappt hört talas om vår maskin.

Nu har jag sagt till Adde:
-"jag vet att du skulle hitta felet om du försökte!"
- Nej, inte jag! Jag kan ingenting om motorer och sånt där! sa han
-jomen! Testa iallafall. Du kan! jag vet det! du är ju så finurlig!
-ok, tror du det? Jag provar väl. men...

Sen har han pratat om växellådor och olika funktioner av dessa grejsimojser.
Det har varit en jobbig period. Jag brukar kunna uppbringa ett visst intresse för det mesta men det tar stopp vid elgrejer och motorer. Det kanske är elsaker båda två?

TIll slut sitter Adde neroljad och fipplar som bara den.
Han pratar lyriskt om motorer och dess funktioner. Han ångrar sig bittert att han inte hade gått nån praktisk utbildning i gymnasiet.

Jag gick över till Bengt och Kerstin.

Så helt plötsligt ser jag Adde springer nere på vår gård och vinkar.
- Jag har hittat felet! Jag har hittat felet!
- wow! vad bra! vad var det då?
Då får min kärlek ur sig högt och tydligt!
- Det var en RESERVDEL som hade gått sönder!!
-va?
-Det är den här reservdelen som hade gått sönder!! och håller upp en liten pryl!

jag bara skakade på huvvet...
Reservdel!?
Är det inte den som man köper HEL och lagar apparater o.s.v. med?

Inga kommentarer: