onsdag 9 maj 2007

Tjej eller Kvinna

När är man vad?Jag har svårt för att använda ordet kvinna allra helst om mig själv.
Finns det några kriterier som man måste uppfylla innan man går över från tjej till kvinna?

Tjej är mera att bara vara.Lite crazy! Man har inga större krav på sig, liksom.
Kvinna låter så självsäkert, kurvigt coh ansvarfylllt.
Man tar sig själv på ett större allvar, kanske.

Jag har märkt att jag beskriver det feminina könet olika beroende på vem det är jag ska beskriva.
I min bekantskapskrets har jag inte många kvinnor. Jag umgås mest med tjejer, enligt min syn alltså.
Förutom en som är så kvinnlig! Hon njuter av sin kvinnlighet. Det är underbart när hon berättar om hur karlar hjälper henne att tanka bilen för att de tror inte att hon klarar av det.
Jag tycker det är fantastiskt! Jag skulle aldrig få hjälp!
När jag sitter bredvid henne känner jag hur mustaschen växer ut och basrösten knarrar hest när jag svarar på någon fråga. Handen glider ner av sig självt och jag kliar mig i skrevet och lägger dasen åt rätt håll. Tungan petar upp snusen som har runnit ner över tänder medan jag tänker att den håller ett tag till innan jag måste baka en ny. ...

Så drar jag mig till minnes att det dessutom finns vissa tjejer som är tanter redan i småskolan.
Tänk att aldrig bli sedd om tjej eller kvinna...
Från jäntunge, tösabit och flickebarn direkt till tant!

När jag nu så läser igenom vad jag skrivit inser jag att jag egentligen uppfyller allt för att vara kvinna. Hyfsat självförtroende har jag fått med åldern. Kurvig är jag så det förslår. Jag har ju också en familj att ta ansvar för och hus med djur.

Jag är en alltså en kvinna fast en mycket tjejig sån eftersom jag är lite crazy och tycker om att bara vara.
Har inga långa, röda välmanikyrerade naglar, snarare sorgkanter under mina trasiga naglar. Jag kan dra igång motorsågen utan att skämmas.
Ibland har jag till och med vita tubsockor till svarta byxor. Ja hua! jag använder tubsockar!!
Släpper en prutt lite då och då.
(För att inte tala om mina skogshuggarrapar)

Snacka om okvinnlig! Jag kanske inte är en kvinna iallafall?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker man kan få vara båda tjej och kvinna samtidigt och lite grabbig i mellanåt :P och du är en tjutusan till kvinna tycker jag :D

Anonym sa...

Glömde visst är det jobbigt med dom älvliknande väsen som finns känner oxå hur skäggväxten ökar när man är i närheten av såna kvinns hu (kan det vara naturligt tro) Undrar det jag :P

Anonym sa...

Jag sparar moppemustasch till förmån för forskningen runt prostatacancer. Ta en bild och lägg upp vet ja...
Fiiina priser att vinna.

Anonym sa...

Tubsocker är en styggelse men ack så sköna :P