torsdag 24 maj 2007

Gummistövlar håller vatten

Idag har vi haft storfrämmat.
De tre flickorna Vangbo.
Trevligt, trevligt.
Elsa och Vigg leker järnet när de träffas och det kan bli ett och annat bus oxå.

Vi har ställt en tunna under stupröret för att samla upp, gissa...
Just det; regnvattnet!
Pretty orginellt va´?

Den tunnan hittade de små grynen förståss.
Jag förstod det efter jag hörde deras kommentar:
-Kom Juliana!Kom!
De brukar inte vilja ha henne med...
-Kom då, ska du inte gå ut i dina blommiga stövlar?

Och dessutom hade de små uppfinningsrika även hittat mina stövlar och ett par skor inne i hallen.

Mina och Julianas gummistövlar är helt vattentäta iallafall. Men tofflor i ulltyg håller inte vätan inne...
Så om ni funderar om era stövlar va ett bra köp eller inte sååå...
Lånar jag ut Vigg utan problem och jag tror att Cissi också ställer upp på att låta Elsa hjälpa till att kolla stövlar, skor (och de kan nog prova en och annan mössa, keps också.)

Men de lånas endast ut på lördagskvällar fram till 15-tiden på söndagen efter...
(sen måste småsyrrorna följa med för att kontrollera att allt går rätt till.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul och underhållande att läsa din blogg Vicki! Vi ses väl på Statt i kväll? Qne lirar ju för sjutton! Hälsa Adde. Mvh/Linkan