måndag 21 maj 2007

Amerikansk fotboll

JAAAA! de vann!! Västerås Roedeers!!
38-0
å jag fattade inte ett skvatt!
Jag hann inte ens se bollen...

Mot slutet av matchen tyckte jag mig förstå lite.
Pinsamt....
Jag började känna mig varm i kläderna ordentligt...
QB´n stod som vanligt och tallade en annan grabb i gumpen. Sen skrek han siffror och så sprang alla som fan (rent ut sagt) men denna gång hann jag med och se var och vem som hade bollen.
Killen som hade tagit bollen stoppade in den under armarna tätt intill magen, lutar sig framåt och springer!
Snabbt närmar han sig linjen.
-BRA! ropar jag samtidigt som jag tittar mig omkring.
Ingen absolut ingen tittar åt samma håll som jag.
Snabbt tittar jag åt samma håll som alla andra...
Precis samtidigt som speakern förkunnar högt och tydligt.
- Och Västerås Roedeers försökte sig på en "Fake" men det lyckades de inget vidare med...
Jag kände att färgen steg i mitt ansikte.
Fake alltså de körde en fuling.
Tyvärr Västerås Roedeers så var inte jag med i spelet annars hade det blivit en home run! (se jag kan!)

Detta är mitt ursprungliga inlägg och har du läst hit ner måste du läsa denna kommentar också...

Björn Elmlund sa...
Home run gör man i baseball :P I am. fotboll görman touchdown :)

Jag ber om ursäkt för min okunskap, ni kan läsa min rättelse
http://vickiehickietoria.blogspot.com/2007/05/rttelse-rttelse.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va skoj gratta Jacob så mycket måste komma och titta någon gång

Anonym sa...

Home run gör man i baseball :P I am. fotboll görman touchdown :)