onsdag 18 juni 2008

teknikaliteter

vi förösker få igång det trådlösa internetet på övervåningen.

Vi har köpt ny router men i affären sa de att det trådlösa skulle funka på den nya.

Sure!
Adde har suttit och tryckt och klickat och jag med.
och jag blir irriterad när det inte funkar.

Tillslut hittade jag ett support nr till netgear.
Men man måste låta som idiot när man förklarar.
"den här lilla grjen som man stoppar in där bak så vi slipper ha sladd..."
där stoppade jag mig själv och sa
-jag kan ingenting om sånt här. ås jag hoppas du förstår vad jag säger.
-jaja sa han lugnet och tålamodet själv.

och vi löste det!
tjiho!

Sen har har jag försökt installera grejs till datorn så man kan koppla ihop mobben med datorn.
Först tog bara det nästna 1,5 timme.
och ändå satt jag bara här!?
sen kan jaginte för mitt liv förstå hur i hela friden jag sen ser mobben på dataskärmen.

sen har vi en och annan tonåring här i huset som mer än gärna kommer med en och annan "briljant" idé. not!

vilket gör mig än mer irro!
men här har jag ingen aning om vem jag ska ringa och få support av.

tekniska grejer...
inte min grej!

Inga kommentarer: