söndag 29 juni 2008

disktrasa och mullvad

Nu har jag fått det bevisat.
de är släkt.
Killar och mullvadar
frågade adde om disktrasan blev kvar ute efter igår.
-ja,just det blev den nog sa han
jag går och kollar sa han direkt och drog.

jag pysslade med annat medan han gick åp jakt efter disktrasan

han kom tillbaka och sa att den var borta.
-jah, fasen då sa jag.Då har säkert Bazir fått den i molkylstadiet då.
-ja,risken är stor saAdde

efter en stunds kolande i skåpen efter en ny disktrasa utan resultat tänkte jag att jag går en sväng jag med, vis av addes letningskonst.

jodå!
på en stol rätt fram så låg den lilla blå wettexduken!
Jag ropade in till adde som behagade sitta på dass.
-killar och mullvadar är släkt! Disktrasan låg ju där!

torkade och hade mig därinne när adde helt plötsligt kom med ett paraply i handen och ett stort leeende på läpparna
-var det mullvadar vi är släkt med? här är ju paraplyet jag letade efter igår!

Inga kommentarer: