onsdag 25 juni 2008

Polis, Freeze

glad i hågen gick jag upp på stan för att köpa lunch.

fick ett sms från Adde, ett jättegulligt!
så jag gick emd stora smajlet på läpparna och tänkte på vilken tur jag har som har honom.

La ner mobilen i fickan och svängde runt hörnet.

Poliser!
från när och fjärran bilar med binkande ljus och alla stod uppställda.

jag tog ett steg i taget och väntade på att nån skulle skrika att jag skulle slänga mig ner på backen eller att nån skulle dyka upp ur garaget från underjorden med ladda gevär och pistoler.

ingen sa något till mig så jag tog nästa steg och nästa...
beredd på att springa, kasta mig i backen eller dö.

Inget hände jag gick förbi garaget där de flesta snutarna stod runt.
De tittade inte på mig utan var helt inne i sitt arbete.

det sista jag hörde innan jag svängde runt nästa hörn till den normala verkligeheten var
bibubrellitisigtiit skrap, rassel (polisradio)
-han har varit synlig i stora rondellen...

jag stod på spicy hot och undrade vad i hela världen jag var var det jag var med om.

På väg tillbaka tänkte jag först gå en annan väg men det var betydligt lugnar så jag gick samma väg.

När jag kom tillbaka till jobbet var jag eld och lågor oc h ville berätta vad jag varit med om.

då tryckte de upp ett faxblad i nyllet på mig...

Väpnat personrån i centrala stan.-...

sen följde beskrivning av killen.
han hade kniv.

tänk så det kan gå.

Inga kommentarer: