torsdag 26 juni 2008

heldöööö

Nu har vi varit och våldgästat Västerås.

Var jag sluut innan är jag död nu.

Bazir blir så uppstressad av att vara inne i stan.
Och då menar jag uppstressad.
han gnyr och gnäller och skäller , han kryper och hoppar, drar ikopplet, slänger sig åt sidan och beter sig allmänt hjärndött.

PLus att jag hade vigg och juliana med mig.
de är ju inte heller rullstolsbundna.
skulle man kunna uttrycka sig.
Vi stannade till på toysrus.
Hundkraken skulle få sita i bilen medan vi spran in och köpte en födelsedags present till Julianas en dagiskompis.

Jag vet att han kan låta lite.
Men hur han kan få ur sig sånt läte är mig ett mysterium.
Ronjas vårskrik, Bogfoots härmning av ambulans släng er i väggen!
Här är fastbos egna lilla megafon Bazir!

När vi kom ut från affären möter jag Maire.
Jättekul!
Det är alltid kul att träffa henne!

När hon och Felix inser att det är vår bil alltså vår bil det fruktansvärda oljudet kommer ifrån kan inte Felix hålla sig
-mamma det var den där hunden som du inte tyckte var så särskilt söt! för han lät så illa!

Men jag har all förståelse!
men nu fick hon träffa honom lite lugnare och utan ljud när vi väl var där så gillade hon honom.

Det gär ju de flesta. men inte så där fläng som han kan vara uppstressad som få

2 kommentarer:

Annis sa...

Jag hälsade på Bazirs mamma för ett par veckor sedan. Hon var jätteglad och ja, jag kan förstå vilket temprament den sorts hunden har. Nyfikna och vakna. sen hade hon ju en svartaktig sköning också. Det är en fin och smäcker ras, lagom stor och inte fullt så "hårig". Finns inte så många "rena" här i Sverige fick jag veta.

Anonym sa...

Plastmommos lilla raring han kan han sötisen :) Tack för titten det var skoj att se er Kram