torsdag 12 juni 2008

killar

Adde stod och kokade ägg till barnen och barnen var uppe och lekte.
jag sminkade mig.

Då kom jag på att jag köpt ny aromat och det vill barnen gärna ha på äggen.
-Adde, jag har köpt en ny påse med aromat. Kan du fylla på burken med det?
-jaaa! sa han så glatt.

men tystanden var lika total som innan jag kastade ur mig frågan.

jag tycker att det är ett märkligt fenomen det där .
stå blickstilla och titta på äggen i kastrullen...
de blir ju inte snabbare klara och det syns inte på dem när de är klara...

och om han nu letede efter aromat burken var det knäpptyst så jag tog för givet att han stod där med huvvet ner i kastrullen.

Jag ville ha ltie action i köket. så jag hejjade på honom lite
-GÖRT! då stressade jag lite
-JA, jag håller på sa han inte lika glatt denna gång.

jag ruskade på huvvet och funderade på hur han kan göra något utan att det hörs någonting!?

-Burken finns inte. säger han sen

jag såg allt framför mig.
han står framför, ovanför kastrullen och väntar på äggen.
Får en förfrågan att göra något.
Lyfter blicken från äggen till kryddstället...
tittar , tittar igen och ger upp.
Det finns ingen burk!?

-jo! det finns en burk som det står aromat på! sa jag och fnissade lite
-neej sa han.
Jag går de få stegen in till köket.
fram till kryddstället.LYFTER på en burk så jag ser vad som står bakom...
och mycket riktigt...
en burk med en lapp som det står aromat på!
-här! sa jag. Det krävs en tjej för att lyfta på en burk så man kan se...
-jaha!? sa han och såg ut som Långben.

jag går tillbaka till toan.
och det är lika tyst i köket igen.

-du, det finns ingen ny påse aromat.
hör jag därifrån...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet inte vad det är med män, men LETA kan de inte!
"Den fanns inte där när JAG tittade" är vad min man brukar ursäkta sig med i liknande situationer.