måndag 30 juni 2008

dunder och brak!

blixtar och dunder!

jisses vilket väder vi haft.
jag har sprungit osm en idiot mellan kontaktuttagen.

ena sekunden skiner solen då stoppar jag i alla uttag så PAAANg
så åskar det och blixtrar så jag springer och drar ur alla sladdar jag ser medan jag förbannar mig själv som inte frågar Adde när han är hemma vilka uttag som är de väsentliga, de som måste dras ur.

men inte har jag en tanke på det när solen skiner och vi sitter och tittar varann djupt ini ögonen och säger att vi älskar varann.
vem tänker på åska då?

en gång trodde jag att vår sprillans nya digitalbox gått igen.
så jag ringde telia och så att nu får det vara nog!
vi byter ju digitalboxar oftare än adde byter kalsipper (hahaha)
och jag gick på samtidigt som Adde satt och drog i sladdar och tryckte i sladdar, asså jag gör ett mastodontjobb när jag letar sladdar att dra ur...
då visade det sig att jag hade dragit ur digitalboxen men inte visste jag att jag både dragit ur på baksidan av mackpären och i väggen.
sen satte vi i kotakten bara i väggen.

inte konstigt att det helt plötsligt funkade.

lite pinsamt att ändra sig mitt i skället till telia..
VAFAN ÄR DET FÖR SKIT GREJER NI HAR som funkar igen..ursäkta!...
jag ringeer tillbaka en annan gång

Inga kommentarer: