fredag 27 juni 2008

stressa ner

i min lilla stund på vägen i morse lyssnade jag på p1 som vanligt.
det är ett program som de kör tidigt.
Folk får ringa in och tycka till om de vill.

idag var det en kvinna som hade som förslag på att stänga butiker på söndagar.
Att vi inte behöver konsumera varje dag, att vi behöver ett andningshål en tid för återhämtning och reflektioner.
de flesta har faktiskt kyl och frys nuför tiden så man kan planera.

Jag tycker det låter bra!
jag tror att vi behöver stressa ner och ta till vara på varann och tiden man helt plötslig skulle få till annat än shopping.

jag är på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på!

Anonym sa...

Jag är på! Trots att vi bor mitt i stan helghandlar jag alltid på torsdag eller fredag, sitter i sen vi bodde på landet tror jag;)

LoWa sa...

Jag är på!!!