lördag 14 juni 2008

6 juni

på morgonen när det var Sveriges nationaldag så gick jag och småttungarna ut och fikade i en skogsglänta.

Hur mysigt och trevligt som helst.

jag hade köpt med mig en längd, vaniljbulle som vi fikade på.
Vigg orkade inte hela sin... fjorton bit...
men det gjorde inget sa jag
"det skulle säkert bli en massa djur som skulle bli glada för den bullbiten".
Men igår, en vecka senare!
Låg bullen kvar?
Vad är det vi äter undrar jag då?
Det är så mycket djur i den glängtan.
Det prasslar, kvittrar och rör sig precis överallt.
Det är t o m en myrstack precis bredvid....
Hur kommer det sig att inte en smula saknas?
den ligger precis där vi lämnade den!?

Det är iofs sällan som jag köper bullar, jag brukar baka själv.

Nu vill jag ju nästan testa..

KOmmer ne hembakt bulle bli liggande så länge?

Men, men det får jag nog göra en annan gång

Inga kommentarer: