lördag 28 juni 2008

nu ska vi grilla

Adde hjälper Mr martin, anna-karin och anton att flytta.

de ska vara ifrån sitt hus den 2 juli.
de får tillgång till sitt nya hus kanske nästa helg.

Ruttet, de måste först flytta alla grejer till Anna-karins päron för att hämta allt några dar senare.

Jaja, jag fixar maten jag!

potatissallad och grillad fläskfile´
.
provade något nytt.
kokoade färsk potatis och skar den i 4 delar när den kallnat och hällde på ett hopkok av matolja, rödvinsvinäger. soya och salt.
så fick det stå och dra ett tag.
det blev farligt gott!

sen rörde jag ner allt i en grönsallad med färska champinjoner, sockerärtor i skida, röd lök ,romansallad, tomat, gurka oxh paprika och som grädden över i:et hälde jag över saltade cashewnötter.



fläskfillen marinerade jag i olja, soya, honung, salt, peppar och grillkrydda ett säkert kort.

få se om det gå och äta.
talar om sen. så gört inte än!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad du än lagar ihop så blir det gottigottgott...:)