måndag 30 juni 2008

olycka

vi blev utsatta för en liten olycka på självaste midsommarafton.

Det var tvärfullt i kylskåpet...
åtminstone ett ägg och en sillburk hade spridit sin glans på botten av kylen och lite på gallret ovanför...

Adde tog på sig att ta vara räddningsledare.

pjuuuu pustade jag ut.
log och applåderade inombords, vilken man jag gifte mig med!

I förrgår tyckte jag mig känna en doft.
ingen angenäm sådan vill jag lova utan mer som en gammal soppåse, bortglömd.

Idag sniffade jag mig fram till kylskåpet...

Det som gick att få bort utan minsta möjliga gnugg var antagligen borta... men det var allt!
fastklibbat och ihopklibbat var kvar och det som hade runnit ner på locken av konservburkarna var också kvar...



om jag applåderar?

2 kommentarer:

Miralin sa...

Igenkänning på hög nivå? Jajamensan! :p

Anonym sa...

Så typiskt:P