söndag 15 juni 2008

Newfoundland

Tog mitt pick och pack = barn och hund och åkte till hallstagropen för att roa dem lite.

Det var ju inte kalas väder så jag räknade med att vara ensam eller i princip ensam iallafall.

I min fantasi sprang vi omkring utan koppel och kläder och rullade oss i sanddynerna för att sen plaska ut i det varma vattnet...

Sure!

Verkligeheten...
En hoper med newfoundlandshundar hade träff i vattenbrynet....
Bazir var galen!
Han ville dit!
till varje pris..
Hna tjöt, skällde, gnällde och kröp, studsade och drog!

Barnen ville vara ivattnet och där måste man vara med...
det blir bråddjupt rätt snabbt.
Bazir slet sig och körde upp nosen i arslet på newfoundlandsvalp.
Valpen var ursöt, husse inte lika söt när han försökte fånga in Bazir.
Jag var inte söt nånstans när jag fick på honom kopplet igen..

Men slutet gott och allting gott.
Vi gick till andra sidan gropen och Bazir fattade inte att han skulle kunna springa runt och träffa de andra doggarna.
Så vi sprang omkring i vattenbrynet utan kläder och koppel.
jaja, jag med uppkavlade byxben.
och vi sprang i sanddynerna och hoppade!!
Ett tag trodde jag att vi skulle få i Bazir men icke sa nicke. inte ens 15-20 newfoundlandsdoggar på andra sidan fick i honom i plurret....

1 kommentar:

Olle sa...

Uppkavlade byxben räknas inte som "utan kläder"... :)