fredag 27 juni 2008

bråttom, bråttom

på mornarna är det inte mycket trafik på vägarna.

men de som är ute och flänger, de är mega stressade.

jag ligger ju inte och kör som en bromskloss, utan ligger nog närmare 100.
Törs inte köra fortare ifall jag krockar med en älg eller halkar ner i diket.
Då kan det ju dröja innan nån kommer och ser min belägenhet.
Sen tror jag på att om vi är fler på vägen så är det mindre risk att djuren tar sig upp på vägarna.

Men de som kör, de har verkligen gasen i botten.

Först är jag själv på vägen och mina egna tankar en sekund senare vrålar nån förbi mig i 380.
jag hinner inte fatta att nån var där förrän de är borta.

Det känns verkligen som jag har planerat min morgon.
Jag sitter och finkör och tittar på naturen och myser mig fram till jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En av de sakerna jag saknar mest med att jobba i Västerås är de tidiga morgnarna, när man åkte kvart över fem från Sala och kunde se soluppgången över skogarna. Ojoj, det var grejer det.

Anonym sa...

Ja det är viktigt att ta det lugnt,dom kör om en sen tvär nitar dom vid kamerorna!!! inte riktigt så det var tänkt att få ner farten!!