torsdag 19 juni 2008

festligheter

Jag gillar verkligen att ställa till kalas.

Imorgon går ett av favoritkalasen av stapeln.

Vi blir runt 40 personer´ och vi står för potatis och sallad, bröd och kaffe.
Sen ska jag hitta på en 7 kampstävling.
Det är jätteskoj och hör till midsommar.

Närjag var ltien hade vi alltid tävling där både vuxna och barn kämpade ihop.
Jag tyckte det var så himla kul och det vill jag ge mina barn.
Förra året tyckte Vigg att det var höjdpunkten.
Dagarna efter ville han att jag skulle ta hit alla igen och så skulle jag stå och bestämma vad alla skulle göra.
Så såg han på tävlingen.
mamma bestämmer över alla.

Jag bara hoppas på hyfsat väder.
Låtom vädergudarna vara med oss!

2 kommentarer:

Olle sa...

Ha en jätteskön midsommar!
Vi hörs om några veckor! :)

LoWa sa...

Jag gillar att ställa till PÅ kalas!
Haha nä då men jag gillar hemmakalas skarpt. Särskilt nu när sommaren är (ska vara) här!
Ha så himla kul imorgon då!
Vi ska hem till min mor i skogen så kommer all släkt från Falun dit.
GLAD MIDSOMMAR!