tisdag 24 juni 2008

bubbelpool

jag har peppat de små att det fakrtiskt är kul på simskola och att de måste prova en gång till.
Att jag tycker det ska bli så oerhört kul att få sitta på den( iskalla) poolkanten och titta på när de lär sig vara i vatten.

till slut så skulle de prova iallafall.

vi var där och de var mycket motvilliga. de såg ingen som helst charm i att bada i 13 graders sommarvärme och blåst och inte en skymt av den gula solen...
Konstiga barn...

De klev tappert i vattnet oc hde drog snabbt in andan när magen kom under ytan.
Kallt..

efter ca 5 min började de huttra. efter ytterligare 5 min gick underkäken så snabbt på alla de små så fort så det blev som en bubbelpool med vågmaskin inbyggd i poolen.

Vigg klev upp emd ett tappert uttryck i ansiktet, han ville inte börja gråta inför alla andra.
jag gosade in honom i en "varm" handduk så han la sig och studsade..

Juliana bet ihop en stund till men kom upp blåfrusen hon också.

Bastun var inte riktigt färdiguppvärmd så de hade nog blivit varmare av kramar från sin varma mamma.

nu är de inte super sugan på simskola imorgon..

Då får väl pappan sitt aoch peppa ikväll att det ska bli så roligt att få se vad de fick lära sig idag...

1 kommentar:

Miralin sa...

Simskola utomhus i varma sommarsverige, låter som en riktig höjdare... ;-)