fredag 22 augusti 2008

vad är trist och vad är kul?

Det känns som om jag alltid får göra de där tråkiga sakerna hemma.

Städa och sånt där värdelöst måste.
Medan Adde får bygga och handla upp våra pengar.

Kom på en sak...
Jag bad Adde ta och diska upp några stora fat som blivit bortglömda utomhus.
(jag har valt att glömma för att de är så j-vla tråkiga att diska och hoppats på att "nån" annan skulle tänka på det när de ramlar över dem)
Eftersom jag har tagit hand om rätt mycket tråkigheter just nu.
"så vi skulle ha en liten balans i det tråkiga" hahaha så sa jag till honom.
Han gjorde det på en gång förstås

Då kom jag att tänka på att han kankse inte tycker att det är askul att bygga och greja hela tiden heller..
Det har jag inte tänkt på.

Får fråga efter att han diskat klart!
hahahah

1 kommentar:

Anonym sa...

Hemma hos oss så har sambon oftast gillat att snickra. Under dessa år vi har hållt på så har endast gnällt ngn enstaka gång då det varit tråkigt "göra"....om man då jämnför med mig.hmmmm.
Det där kan man diskutera...när sambon bygger så gör han det just då, en gång tex lägga om taket...medans det inne som tvätt, disk, dammsugning görs varje dag i stort sett....det försvinner aldrig...Tänk dig en tvätt hög när du får bort den och allt är snyggt och tomt i tvättstugan..Vad kul det skulle vara om det fick var så.....Här hemma fylls den på med en gång så man får bara njuta en liten sekund av det...
Så jag tycker det är lite skillnad i arbetsfödelningen...min sambo delar inte samma åtsikt som mig därför har vi haft en del diskussioner om detta...