torsdag 21 augusti 2008

krasch

Apropå flaggstången kom jag att tänka på en incident som jag såg för något år sen.

Jag satt i bilen på väg hem en höstkväll det var mörkt och kallt.
Det kommer en bil som bogserar en annan.
De är tvungna att stanna innan de kan svänga ut på den större vägen.
Det innebär att de blir stående vid ett övergångställe.

Jag ser hur en cyklist kommer farande.
Jag inser och ser vad som kommer hända.

Jag vinkar och hojtar till i bilen.
Helt meningslöst förståss.

Cyklisten kommer närmare och bogserlinan är fortfarande spänd...
En saltomotar, med dubbel trekvarts landning rätt ner i asfalten...

Personerna i bilarna var ute hur snabbt som helst men snabbast av dem alla var
cyklisten
Han var redan uppepå cykeln och på väg viftade bort de andras omtanke.

Jag höll mig tills jag kom ut på Salavägen...
Då kom det första fnittret.
Sen garvade jag hela vägen hem!
Det gick inte att hålla sig!

Men det var väl för att det gick bra med cyklisten!

Inga kommentarer: