tisdag 26 augusti 2008

buffé eller skänk...

Det är halva priset på möblerna på strömsbacka lada...
Jag lyckades springa på en buffé eller skänk.

Alla skrattar åt mig när jag säger buffé.
men visst finns det väl en matsalsmöbel som kallas buffé, som avlastning eller "ta maten bord" med skåp och lådor under där man kan förvara, bestick eller skålar och porslin.

För killen jag betalade till skrattade högt och sa att det väl själva maten som ska stå därpå?! mohahaha!!

men jag sa att jag bara betalar för möbeln, maten står jag för själv!
och slängde upp hela 175 kr.

Ja, 175 kr!
det är ju löjligt

1 kommentar:

LoWa sa...

Synd att jag har så ont om plats! Känner värsta "måla om" lusten så jag vågar inte dit för då köper jag nåt som jag ändå inte har plats för... Man kan visst säga buffé! Men allra modernast är att säga sideboard(du vet jag är ju så poppig). Men när jag säger sideboard så brukar alltid nån fråga vad det är...