onsdag 27 augusti 2008

rätt in i verkligheten

jobbar morgon.

Önskade en lugn och stabil stund eftersom jag inte jobbat på ett tag, ville komma in mig och fräscha upp minnet.

Först 5 uteliggare som låg och dreglade och snarkade i övergången.
Jag vägrar väcka dem!
så jag ringde vakterna.

direkt efter så gick jag ner på spår 5 och där var tågen försenade och 2 stycken skulle gå från samma spår, fast till olika städer.
Sprang som en tätting!
För det visade sig att det tåg som kom in först var inte det som det skyltades för.
Alla som skulle till den andra staden hoppade på det tåget!


Så ringer de inifrån och tåget till sthlm är frösenat till kl 7,30 och ska gå från spår 1 precis samma tid och samma spår som nästa ordinarie tåg till sthlm.
Där fick jag 2 tåg samma tid, samma spår och till samma stad!

och hjälp!
Nu har jag ledsagning, en permobil som jag måste köra fram en mauell rullstolslift för att klara av....

och ingen frukost har jag hunnit få i mig!

Inga kommentarer: