onsdag 27 augusti 2008

fortsättning...

jaha, då trodde jag att det skulle bli lugnare.

Sure!
när jag står ute vid bussarna, det går bussar pga banarbete tom 19 september!!
ser jag hundratals människor gå ur tåget som ska till Eskilstuna.
samtidigt ropar de i högtalarna att tåg till Eskilstuna skulle spårändras.
och tåget som stod inne skulle tömmas.

jag tror jag aldrig sett så mycket folk runt tåget...
jag ringde trafikkontoret.

det visade sig att det var så många som skulle till Eskilstuna så det gic kinte att stänga dörrarna.

De var tvungna att lämna tåget och invänta ett annat.
Längre.

Till slut fick vi iväg alla på ett låååångt tåg.

jag har suttit och pratat med högskolan för att vi ska kunna lösa detta så smidigt, snabbt som möjligt.
men hon kunde inte hjälp mig, men hon kunde klaga på hur dåligt det var förra året att det var så många som fick stå för det var fullt på tåget!

jamen det är ju därför jag ringer sa jag så vi slipper det här.

men hon kunde ju inte säga alls hur många som åker och vilka tider...

men SJ usch!

Inga kommentarer: