onsdag 27 augusti 2008

retuschera

jag har lärt mig lite av konsten att "försköna".

jag har slätat hud och pillat bort finnar och fräknar, jag ljusat till det under ögonen, fixat vitare tänder, tagit bort rött i ögonvitan och vitat på det vita.
jag har slipat på kontrasten och ljuset.
tagit bort onödigt mycket rött i hudtonen.
Inte en rynka, jag såg alltså inte ut som ett russin med hartänder när jag skrattade.
Det var askul!
och jag tänkte att nu kommer jag säkert att få hybris.
bara lägga ut bilder på mig själv, fixad och klar och låtsas som om det var mitt sanna jag.

BIlden var klar och jag skulle jämföra, före och efter bilden...

och ärligt talat.
jag såg helt galen ut på den nya bilden. Helt död.
som en porslinsdocka, dock inte så vacker...
men inget liv inte en tillstymmelse till personlighet.

jag satt och bläddrade fram och tillbaka med bilderna.
jag som alltid har velat se hur jag skulle se ut utan mitt russinfejs.
så var det inte jag.

Jag slängde bilden.
inte ens Adde fick se den.

nej, det är nog bra att gilla läget och ta sig själv för vad man är.

blivande tant

4 kommentarer:

Annis sa...

Jag håller tummarna för dig i morgon....bara så du vet....

Kram

Anonym sa...

Det var säkert kul för dig att försöka...för man lär sig alltid ngt när man håller på...Har du skaffat photoshop nu????

Anonym sa...

nej, jag har ju den där testversionen...snart har det väl gått 30 dagar

Anonym sa...

En kompis till mig gjorde precis tvärtom, förlängde näsan, gjorde dubbelhaka, mörka ringar under ögonen, ögonbrynen ojämna osv hihi

/Camilla