måndag 25 augusti 2008

för någon annan

idag var det sista träffen med föräldrautbildningen som vi gick i våras.

En avskedsträff och utvärdering.
De ville veta hur mycket vi använder av deras sett att se saker och ting på.

För det första så tyckte vi nog rätt så direkt från början att detta var något vi inte hade någon användning av.
Men av någon outgrundlig anledning så fortsatte vi att gå för "ledarna" stackars dem som försökte så gott det gick.

Hemma blev vi nästan osams för att ingen av oss kände det minsta för att gå, båda hoppades nog på att den andra skulle säga; jag kan gå själv jag, så slipper du!

men nånstans kändes bättre att ha den andre med när vi skulle sitta och trggla saker som var självklara för oss.

Det är konstigt!
Vi gick alla dessa träffar i 3,5 timme åt gången för ledarnas skull. så de skulle få leda klart sin kurs.

jag måste lära mig att stå på mig ohc göra mer sånt som jag vill och inte göra saker för andras skull!

Inga kommentarer: