söndag 17 augusti 2008

last day.

var trevlig och rolig men inte värd dagens huvvevärk.

Ingbofestivalen.
jag var där förra året och det var trevligt och kändes mer som en familjefest.
I år var det festival.
Massor med folk som alla var mer eller mindre runda under fötterna.
Hög musik skrålade ut från 3 olika scener.
det kändes lite mysko att gå omkring med en bira i handen.
Men för katten! jag känner ju ingen där tänkte jag.
och får se fia, en kompis jag inte träffat på 20 år!
sist var när Jeppa döptes.
Hon stod spiknykter med sin man och minsta barn.
Då kändes det faktiskt lite dumt.
Fast skitkul att träffa henne!!
brukar tänka på henne ibland...
nu avslutade vi vårt lilla möte med att "vi måste höras av"...
få se hur det blir med det.


Det kändes helt annorlunda än förra året.
fast i år var inte jag där som en mamma som skjutsade pojkar...
i år var jag groupie.
hahah.
Ser framemot nästa år.
då kankse det är jag som står på scenen....
not!

Så fort de spelat drog vi till Heby.
Till farmors gamla gata, till min kusins gata, till familjen trearmads(?) gata.
Helenas 35 årskalas.
De hade ju redan hållt på ett tag där.
Så det var bara att slänga sig över matbordet och sluka!!
Det var fantstiskt gott allting!!
En tjej jag känner lite var där och vi började snacka...
ett riktigt intelligent samtal:
-jag tycker du är så fin!
-åh, men jag tycker du är så fin!
-ja men inte lika fin som du!
-jo! absolut mycket finare!
-nej, jag har alltid tyckt du är så fin!
osv.

Sen åkte vi hem och jag tvärslocknade i bilen. sov så gott när adde ville ha in mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då var du i min lila by, som jag kallar det :0)...

Anonym sa...

Ni var aldrig upp till parken??? Där var det ett dåligt band som spela men med en massa folk....
Förstår inte varför man betalar dessa pengar för en timme......

Anonym sa...

Ni var aldrig upp till parken??? Där var det ett dåligt band som spela men med en massa folk....
Förstår inte varför man betalar dessa pengar för en timme......

Olle sa...

Haha...familjen trearmad...tack för den!! :)
Så det var ni som väsnades så... ;)

Nu blir jag ju oxå nyfiken på vem tiiindra är? Bor vi grannar??