onsdag 13 augusti 2008

kul

jag ringde till jobbet igen för att tala om att jag inte kommer imorgon
har fått feber.

till den som svarar säger jag
-hej du, hur är det med dig?
jag har ju varit ledig så en del har jag inte träffat på ett tag.
-nja, så där... jag är ju tvungen att slita som stationsvärd eftersom det var någon som inte behagade komma... lite surt.
-jaha..jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag blivit sjuk För det är därför jag inte kom. inte av någon annan orsak.

Men det är helt otroligt!
först tycker de att jag ska ringa in min egen ersättare för de blir sura för att jag är sjuk.
sen får jag höra att jag inte behagade komma?!
vaddå? behagade?!
jag är för tusan sjuk!
jag är inte hemma för att de andra ska få det extra jobbigt!

ursäkta mig att jag kan bli sjuk!
jag är inte lika perfekt som er som aldrig kan bli sjuka!

ingen sa krya på dig eller sköt om dig nu!?

4 kommentarer:

Miralin sa...

Va? Fy vad tråkigt, det måste ha blivit lite ändring detdär.
Jag brukade må ganska dåligt av att "sätta andra i skiten" när jag var sjuk, men jag tyckte alltid att alla brukade vara förstående - vilket jag tror att alla vinner på i längden.
Man blir ju inte direkt friskare fortare att få höra såntdär... :(

Krya på dig Vickie!

LoWa sa...

Uuugh. Det var riktigt otrevligt av din kollega...
Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig! Vad har hänt med Västerås centralstation?

Anonym sa...

´Hej !
Vi tror att du missförstod det hela...
den som inte kom var en ledsagning som staven väntade på !