torsdag 24 april 2008

varför?

jag har funderat på varför man oftast alltid säger killens namn före om man nämner ett par vid namn?

adde och viktoria
martin och cissi
finn och emma
perre och katharina
uffe och åsa
albert och solange
jepser och linn
ragnar och linn
micke och ewa
m.m.

nej nu kom jag på...
jag säger nog Pilla och lasse
men de är nog det enda paret som jag säger tjejen först...

mormor och morfar
åsså mamma och torkel
fast inte om jag nämner dem vid namn
monica och torkel

Jacob sitter och sufflerar mig...
herr och fru
adam och eva


hmmm?
varför?

5 kommentarer:

Miralin sa...

Fast det gör inte jag, det är nog ungefär 50/50 vilket jag säger först. Det beror på i vilken ordning det ligger bäst i munnen.

Anonym sa...

Ha! Jag har funderat på precis samma sak i flera år! Jag trodde att det bara var jag som hade såna där funderingar när det egentligen finns mycket viktigare saker att fundera på :D

Anonym sa...

Jag brukar få höra.. Brassen och brassen...?

Vickiehickietorian sa...

nja... vi väntar väl på brassan.. kanske på valborg...så blir ni kära och blir brassen och brassan vid brasan

Anonym sa...

Hahahaa..du är för härlig du...

Ps. hoppas jag med..:)