måndag 28 april 2008

hund

var på valpträff igår.

blev försenad från början.
Körde som en gnu.
BAzir har fått något för sig. han ylar som en varg när ahn åker med i lillbilen.
It drives me CRAZY!!!
jag lovar!
stressad som ett as och så låter det som om jag har bigfoot i baksätet då när han leker polissiren.
Jag hojtade till då och då
-HÅÅÅÅÅÅÅÅLL KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄften!
men han reagerade inte på det...

När jag döv och uppretad väl kom fram till Surahammar var det ängar överallt, vi skulle ses vi nån äng!
Det var att traska runt.

Hittade till slut gänget.
Där hade alla hundar redan luktat av sig och stressat av.
Ivlket definitivt inte BAzir hade gjort...
Han gnisslade,tjöt och skällde och betedde sig som om jag hade stoppat in en fyrverkeripjäs ihäcken på honom och tänt på.
Fyyyyy... så irriterande-
Hna slet, drog och hoppade mina händer blev rödare oc hrödare och gjorde ont.
Som grädden på moset hade jag Juliana med mig (för Adde och Vigg var på födelsedagskalas i badhuset)
Hon blev kissnödig...

jag fick försöka slita med mig hunden och fästa honom i ett fårstängsel.
Hålla fram bruttan. gört och misslyckas...
hon kissade ner mina byxor och skor!Tillbaka till de andra hundarna.
då skulle de iväg på spår men de tyckte inte Bazir var i balans för att hänga med
(konstigt? balans? som han hoppade, tjöt och for?)
Såvi fick vara kvar med 2 andra hundar som kommit.
träna lite passivitet..
jag började fundera på om mitt ena finger var av?!
Han, hunden hade dragit och hoppat så mina händer var såriga...

Då....
-mamma, jag är bajsnödig! jag vill åka hem.
JAAAA! hur gör man för att hålla sig från att bli galen?!

VI kom, vi spred hysteri, vi åkte hem!
och jag vill aldrig mer göra om detta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj :) cirkus Bazir låter ju toppen, nej fy så jobbigt det är när dom spårar ur så där blir nog bättre nästa gång :)

Anonym sa...

Men idag var han en ängel och var såååå hjälpsam som helst "under balkongmattan" ha ha

Anonym sa...

bättre med 3 marsvin dom är lyckliga i sin bur. mvh maria