torsdag 17 april 2008

förgiftning

Jag har varit rökare.

Jag slutade 30/10-91 kl17.
det var på v´äg in till bb med jacob.
två månad senare var det nyårsafton.
då skulle jag få röka hade jag bestämt!
jesus vad jag såg framemot att gästerna kommit och maten var klar och vi kunde gå ut på balkongen och suga i sig det giftiga nikotinet.

En parantes.
Den nyårsaftonen fick jag mina första minnen av Adde.
Då var han en lite pojkspoling som var helt koko i kolan.
Han och JOhan bodde mitt emot oss.
När jag började matlagningen mitt på dagen säkert.
Präktig som få, anka skulle det bli 2 barn och fint umgänge.

Då började Adde oc hJOhan dansa, helt hysteriskt dansade de hela dagen i samma rum, samma fönster och jag lagade mat och undrade hur det skulle sluta för de där små glina...
Då kunde jag inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle vara gift med idioten mitt över 12 år senare.
slutparantes

Mate nblev klar (och de dansade vidare)
gästeran kom och jag kidnappade ut dem på stört till balkongen.
Nu skulle det rökas!
In med ciggen i mungipan och tände på.
Halsbloss!!!!!

Nikotinförgiftning!
Jag hann inte ens smaka på välkomstdrinken, inte en tugga av ankan. Ingenting!
jag log som en död sill på toaletten och kräktes.
Den enda gångne jag öppnade dörren var när Uffe X-et svarade i telefonen och jag insåg att det var Pilla.
Och Pilla var på BB där skulle hon egentligen inte ha hamnat förrän i mitten av februari.
Då vilel jag så dödligt gärna prat med henne.
Hon som tyckte att vi hade planerat dåligt= sent efterso mjacob skulel födas i oktober,
Hon och lasse de såg minsann till att få barn tidigt på året..
hahah 30/12! det är jävligt sent på året!!

oj, det var en parantes till.

Sen har jag varit snusare (oj, det vet inte Jesper och Jacob, jag tjuvsnusade inför dem under alla år) hoppas de inte läser detta! och ingen får tjalla!
jag slutade snusa i september 2002.

Sen skulle jag passa på att snusa när vi åkte till Estland med tjejklubben!
Guuu va gott det skulle bli!
På båten i hytten under omklädningen till maten tog jag snusen!
och det snurrade till (som det ska) men det slutade aldrig snurra.
Nikotinförgiftnign!

jag låg och kräktes på båten innan vi knappt lämnat kajen!
vi som hade mat och dryck hur mycket vil ville uppe i matsalen.
jag kunde inte äta och inte dricka.
jag följde med upp men det dröjde innan jag kunde göra något kul där.

det kanske är därfö jag blir så dålig dagen efter...
det går för lång tid mellan gånger=

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där ringer man å ska berätta om de bästa som hänt...man har fått en liten prinsessa, då är du så jävla dålig att du inte ens kan prata.schyssto...

Anonym sa...

hurra för dig, själv har jag varit rökfri sen den 10 mars i år , jaäe så stolt över mig. mvh maria