tisdag 22 april 2008

borta

idag åkte jag ner på stan emd småttungar och Luis för han behövde serveringsskor.
svarta, finskor.

oki, måste man ha så måste man ha. tänkte jag och sa vi köper några billiga eftersom du bara ska ha dem när du serverar!
oki sa han.
men alltså!
det går inte att få tag i billiga herrdojjor!
de billigaste gick på 700 pengar!
700! för att lära sig servera i?! hur många gånger?

japp, sa jag. Jag tar nästa tåg till Stockers och får gå på gatan... eller så får vi samlas hela familjen var kväll och slicka på dina skor.
någon kväll kankse vi blir mätta.
Eller så kom jag på att han kunde väl ta med sig doggybag från skolan.
tycker han det är pinsamt kan han skylla på hönsen!
matrester till hönorna fast vi sliter och bråkar om senorna!

Sen skulle jag skjutsa upp honom till skolan igen och lägger plånbok och mobiltelefon på rutan medan jag sätter fast småttungarna.
När vi nästan är framme vid skolan så får Luis syn på mitt liv...
i fönsterrutan mitt framför föraren.

det kunde blivit dyra skor som fan.....

Inga kommentarer: