tisdag 22 april 2008

typiskt

jag gick ut och drog fram brassestolen efter promenaden snörde av mig dojjorna och lutade mig bak och blundade.
jag hann tänka tanken klart
" det skulle inte förvåna mig om det ringer nu"
så ringde det.

smyga fram på bleka ömma fötter på hårt grus försiktigt in och hämta luren.

Det är otroligt att det ska hända något när man bara vill göra annat.
Dessutom var det från den här föräldrautbildningen som jag och Adde går.
som vi absolut inte vill gå på.
vi går på den för att vi vill vara sjysst mot "fröknarna" det är ju deras först försök.

Så det var bara att sätta sig och lyssna och vara intresserad plus att vi fic khemläxa.

Sen blev det lite sur min för att jag talade om att jag inte kan komma nästa gång heller eftersom jag jobbar.

Men han sa nu att det var nog en hel del som var överkurs för oss. så han drog bort en del grejer.
Tack och lov.
Det blev nog tokigt nånstans på vägen.
kursen är för familjer som har riktiga problem.

och faktum är att vi precis har gått igenom en utredning om hurdana föräldrar vi är eftersom vi skulle bli familjehem.
mycket känns som om hallååå"! det här är sunt förnuft för oss. det är så här det funkar hos oss.

men det är lite intressant oxå om vi inte har så mycket annat att göra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Brassestolen....??