lördag 19 april 2008

semester

Idag har jag semester.
på semestern ska man njuta och må bra.

Addde ville att vi skulle skriva upp vad som ska göras idag innan kalaset.
Typ: städa toan, salen, lekrummet osv.
Javisst ka najg skriva en lapp sa jag...

* låta viktoria sola solarium
*låta viktoria färga håret
*låta viktoria sitta ner oc hgöra manikyr
'massera viktorias rygg, nacke och axlar
*låta viktoria prova ut kläder för kvällens bravader.
*låta viktoria ta en lååång härlig dusch
medan ovanstående sker...
*städa alla rum (ca 9 st rum)inkl. toa. exkl. vårat sovrum (vi låser in dit)
damma, dammsuga osv
*baka drömtårta
*blåsa ballonger och dekorera i huset och uppe vid vägen
*gör iordning påsar till fiskedamm
*duka och plocka fram till fikat
* leta rätt på några lekar som kan passa
*städa upp ute på gården (där höns och hund tillsammans lyckats få tag i en soppåse...
*se till att vi hinner äta innan kalaset
*plocka ihop bilbanan uppe i kuddrummet
*vattna blommoran
*gå ut med hunden
* aktivera barnen så de sak orka vänta
*göra tårtan

Hädanefter ska jag alltid ta ut semester när vi ska ha kalas!

2 kommentarer:

Cissibitar sa...

Hello! Ha det så kul i kväll. Synd att jag blir hemmavid när du ska ut, men jag kan tänka mig att det blir drag så det räcker ändå.
Pok

Anonym sa...

Ska ni ha kalas....oooohhh.

Putte Nelson