onsdag 16 april 2008

vi förstår inte varann

Jag hade en arabisk man som kund och skulle försöka förklara:
återköpsbara, ombokningsbara och ej ombokningsbara biljetter...

Jippi!!
det är ungefär lika lätt som att få adde att sluta med onico!
han fattade itne och jag fattade knappt heller vad jag sa...
Tillslut kom jag på att vi har en liten upplysningslapp på olika språk.
jag gick och hämtade en och tyckte att nu var det lugnt!

men då ville han att jag skulle läsa högt!

för mig står det ingenting när jag ser de arabiska figurerna.
Jag trodde han skojade men han såg så allvarlig och frågande ut.
förde pennan över texten, bakochfram...
Så sa han; är det här det står?

Då kunde jag inte hålla mig för skratt...
-jag har ingen aning om vad det står sa jag?

då förstod han att hur vi än försöker så har vi arslet bak


eller?

9 kommentarer:

Cissibitar sa...

Om tre dagar när jag läser här har du bergis checkat in på en kurs i arabiska. Det vore fan service.

Cissibitar sa...

Om tre dagar när jag läser här har du bergis checkat in på en kurs i arabiska. Det vore fan service.

Cissibitar sa...

Om tre dagar när jag läser här har du bergis checkat in på en kurs i arabiska. Det vore fan service.

Olle sa...

Fan va Cissi tjatar! :)

Är Onico gott??

Vickiehickietorian sa...

hon är en riktig tjatkärring

Vickiehickietorian sa...

hon stammar när hon skiter också

Vickiehickietorian sa...

tror jag....hon kan fjärta på rätt bra iallafall!

Vickiehickietorian sa...

gu, va många kommentarer jag kommer ha på detta inlägg! jag kommer va i sjunde himlen imorrn när jag glömt att det är jag som skrivit alla....fan

Vickiehickietorian sa...

Onico`?

Jag vet inte, jag har inte smakat ännu.
Jag är så himla rädd för att jag ska börja kräkas!
men jag ska... imorgon!