tisdag 15 april 2008

svart och tyst

Igår började utan förvarning störthagla.

Vi rusade ut, jag barnen och Bazir.

Vi försökte fånga hagelkorn med munnen och då..

PANG, bom tjofräs!
Det blixtrade och dundrade i samma ögonblick och det blixtrade om huset också...
Barnen i ren reflex sprang in mot huset och Bazir tjöt och var inne innan jag hann tänka.

Så nu har vi ingen tv. inga datorer och ingen telefon!

Hunden låg gömd under en fåtölj i salen och skallrade tänder i ca 1 timme efteråt...

Nu kan man fundera på vilka svordomar jag använde mig av....

Baxa fitkolvar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej så jävligt på ren svenska bara så där utan förvarning så trist, och synd på Bazir om han blir som Micro med smällare skit åskan kan väl meddela lite snällt att han är på gång i Fastbo:( Här hörde vi inget men din Far var bra genomsur när han cyklade hem från jobbet

Miralin sa...

Nej men fy så tråkigt, och läskigt - jag hade nog gjort som Bazir, bara legat och darrat.

Anonym sa...

Nu är de så att jag tycker synd om Bazir och dig som inte har någont dator, men jag tycker synd om mig själv också, för min ljuspunkt i en grå och trist vardag är att läsa alla dina inlägg och nu blir det väl ett uppehåll så då skriver jag själv : ) Hoppas ni får igång på allt de elektriska annars vet ni ju var Fredrik finns... sköt om er alla!

Puss och kram

Linda

LoWa sa...

Uscha buscha vad läskigt!
Här i storstan mullrade det bara lite. Vad jag märkte i alla fall...
Det är bara elände med elprylar. Särskilt när det åskar!