onsdag 23 april 2008

first time

JAG har blivit utmanad i en liten undersökning.

jag brukar inte gilla sånt här.
så detta gör jag bara för attOlle var så snäll och ville att jag skulle gört.


1. Hur länge har du bloggat?
Prick 1 år och en vecka ungefär.
kul sätt att uttrycka sig på Prick ungefär....

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
jadu? bild? jag hade ingen bild av det.
Den enda jag visste var Cissi och hon är ju kalas!

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Hmm? never fall in love in a blogg!
fattar inte frågan?

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Kul! jag skrev om det som vi inte visste då skulle bli Luis rum. då blev musik och vävrum.
Hur jag skulle dunka på vävstolen i takt med addes musik och rödvin i glasen.
Vilket i sin tur skulle rresultera i färdig nerspillda mattor, med rödvinsfläckar.
tänk om jag kunde vara så kul nu!!!

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

nånstans runt 10 plus minus...

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?

Det har jag aldrig tänkt på!
jag hamnar gärna på pysselbloggar som ger mersmak och dåligt samvete.
sen alla dessa vita, shabby chic bloggar... det måste finnas en miljard såna och av nån anledning hamnar jag där?

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?

jag är så olik mig själv från dag till dag...vet inte på rikt...


8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?

jag tycker Lotta W är en brutta med kul humor, vass och snabb and I like it!

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Vet inte, fråga dem.
Äntligen! hörrni mina nära Vad tycker ni om att jag bloggar?

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
ja, lite för mycket kanske till och med

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
ja, jag går och fnissar i en vecka eller två och så inser jag att jag förmodligen inte är ensam om att få diarre med pruttanfall och liknande.
Det är fler som kommer fram och undrar hur jag kan skriva om vissa saker men i samma andetag berättar de om när de v ar i samma situation.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
elakt förtal, elakt skvaller och andras personliga problem.
Jag vill aldrig hänga ut nån. jag akan skriva runt nån men tyvärr har det blivit fel några gånger men då är det andra som lagt sig i och börjat spekulera i vem jag menar. istället för att höra av sig till mig.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
jag får sällan kommentarer och visst vill jag ha det. och det är ju en slags bekräftelse.
men jag har ju fortsatt utan många kommentarer så jag klarar mig bra utan också.
men jag vill ha kommentarer!!!!

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
nja, jag lär känna den som personen i fråga vill visa upp och utifrån det drar jag mina egna slutsatser...

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
nej tvärtom. några har jag lurat in i bloggträsket! haha

ÅHHHHHH, tar det aldrig slut på frågor?!?!?!

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
det beror på vad man menar med farligt?
det är ju beroende framkallande, definitivt!

7. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
nja, sårad och sårad... jag fick en mindre kul kommentar och då blev jag ledsen på en gång .
och det är konstigt för jag har fått fler än en kommentar om att folk tycker det är roligt att läsa min blogg men det fastnar inte lika lätt som negativ kritik...

8. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
ja och nej, som sagt blir jag ledsen när det snackas om det jag skrivit om som sen blivit en grej. som blivit av nyfikna människor som inte kan höra av sig till mig istället....

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
att jag hellre sätter mig vid datorn en kväll än glor på en film med adde...

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
jag tror att jag bloggar fast inte lika mycket

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
ja, de gaddar ihop sig och blidar små minipartier som försöker styra världen från sin bloggvärld!

2. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
att jag tagit upp mitt skrivande igen men nu vill jag utveckla detta mera...

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
kul stund och fler uppslag!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

lotta w, linda, annis, magnus uggla och cissi för hon kommer aldrgi görat!,

Alla ni som har orkat läsa ända ner hit applåderar jag och vill ha en kommentar av!

3 kommentarer:

Olle sa...

*phu* Ja det är ju lite många frågor... :P
Ursäkta att jag drog in dig...men jag vågade inte bryta det som Kosse-Marie drog in mig i. :)

Miralin sa...

Ojoj.... ska jag svara på ALLT dethär, det kommer ju ta flera timmar!!! Jag ska göra ett tappert försök.

LoWa sa...

Nu är jag så mallig att jag spricker!!! Tack för berömmet!
Då ska jag försöka svara så gott det går. =)