måndag 17 december 2007

telefontid

Jeppa har onti örat och haft det sen i fredags iallafall.
Han ringde då och trodde att han fått tinnituss (inte vår katt).
Vi försökte med några bra vaxpropp tips.
Adde har varit utsatt,,,,
men inget har hjälpt.
Det knastrar och brusar så han inte kan sova.

Jag ringde honom idag för att kolla hur det var idag då.
men ingen förbättring.
Så sa han att Linn var på väg hem och hon hade lånat med sig öronmedicin av en klasskamrat...
jag tyckte inte att det var en gjuten idè, för tänk om han har hål på trumhinnan?!
Då kanske det inte är så bra och hälla i jox.
Han tog fasta på mina ord och skulle ringa familjeläkarenheten.
Jag bad honom ringa tillbaka co hberätta hur det gått.

tiden gick och han ringde aldrig upp.
tills slut ringde jag tillbaka.
Då hade han prövat att ringa hela dagen men stått i telefonkö oc hså helst plötsligt blivit bortkopplad hela tin.
Sen var han lite orolig över telefonräkningen också.

Mor ror tänkte jag och sa att jag skulle kolla upp.

Jag ringde, stod i kö och fick svar.
Frågade ltie fint om det haft knas eftersom min son försökt komma fram hela dagen,
Mycket riktigt det hade varit kaos.
en sjuk och växeln spökade.
Hon tyckte att Jeppa skulle börja ringa kl 7 imorgon bitti igen.
Jag frågade om det kostar att stå i telefonkö-
Ja, absolut!det är klart sa det klatchiga lilla sköterskan.
Så jag frågade om det fanns en möjlighet att en läkare kunde ringa upp honom istället, få en telefontid med läkare.
Nejmen det måste du förstå sa hon.
en läkare kan ju inte se genom en telefon vad det är för fel på grabben!!!

nehej? sa jag! men en läkare kan se genom telefon om det är Jeppa som ringer upp?

ähhheumm...
ok jag trycker in honom på en tid hos distriktssköterskan imorgonbitti!

2 kommentarer:

Miralin sa...

Haha, vilken skön kommentar, heja Vickie! :-D

Anonym sa...

Bra jobbat :) Hoppas örat blir bättre