fredag 7 december 2007

favoritmat

Vigg fyller 5 år imorgon.

han längtar.
Då ska han bestämma allt har han fått för sig.
Han har redan börjat med små försök.
Jag bestämmer idag sa han igår "för attjag fyller ju snart".

Jag frågade vad han vill ha för mat på sin födelsedag. det godaste han vet.
Hade det varit Jeppa hade han sagt fonduegryta,
Hade det varit Jacob hade han sagt kyckling.

men nu är de vigg, son till sin far.
så han säger till min stora fasa!
-blodpudding! det är så gott!
med det stora hjärtat han föddes med såg han nog min besvikelse.
Så han sääger frågande.
-mamma, tycker du att jag ska välja lasagne eller blodpudding?
-men, kära vän, det är din födelsedag så du ska välja det du tycker är godast.
-vad tycker du då mamma? vad är godast?
-jaaa,jag är ju inte så förtjust i blodpudding så jag skulle ju ha valt lasagne.

med darrande underläpp
-men jag tycker ju inte om lasagne...
-men det är klart att vi ska äta blodpudding på din födelsedag!
då kankse jag får lära mig äta det ju!

blääääää

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla rara Vigg man tycker ju att nånting annat än blodpudding borde man vilja ha på sin egen dag men smaken är ju som baken delad som tur är:) Trevlig helg på er Kram