fredag 7 december 2007

pengar

Jag var och fikade med Jeppa och Johannes häromdagen.
Jeppa var tyst och sur.
Heldyster.
Till slut kom det, han var pank, pankare än rik.
Jag sa att jag kunde handla åt honom så de har mat iallafall.
Han blev mycket gladare och spralligare.
Vi pratade om jobbsökeri och sånt.
det är inte lätt.
Han vill absolut inte börja plugga för att det blir studielån...

Igår kom jag på en sak som har hängt över oss i ett år rätt så precis.
Tomflaskor, pantflaskor.
Vi har hela garaget fyllt av just tomburkar/flaskor.
Så jag kom på densnillrika idén.
Jeppa pantar och får pengar! och vi får plats i vårt garage!

Han var på!
Hela vår stora bil var till bredden fylld av stinkande tomma flaskor.
Det tog honom närmare 1 timme.
men det blev en sjysst timlön,
nästan 800 kr!

Det känns väldigt skönt att han fick jobba lite för pengarna och att det inte blidde ett hål i min plånbok!

Inga kommentarer: