fredag 7 december 2007

Kokar

Min hjärna går på högvarv just nu.
Det känns nästan som det börjar koka över...

Jag är så trött men kan inte sova.
Somna är det svåraste.
Jag är så trött så jag nästan inte kan stå upp för att jag är så snurrig.
Nästan svimfärdig.
Men när man äntligen ska få gå och lägga sig då snurrar tankarna i huvudet så snabbt så så det känns som om ögonen vimmlar runt i skalln också,
de kan inte vara stilla.
men jag får aldrig sova en hel natt.
Jag vaknar ideligen och ska försöka lösa bådedet ena och det andra problemet. Ochkommer på massor av grejer som jag glömt bort...
Då är det nästan hopplöst att somna om..

Jag som alltid är så intresserad av vad människor har att säga, orkar inte lyssna, det känns som om jag inte har tid att lyssna på dem.
Eller så pratar de utan att jag hör dem, ser hur de pratar men jag tänker på annat bl a står jag och tänker på att jag inte hör dem.

Häromdagen när jag var och handlade glömde jag mer än jag fickmedmig från affären.
Ingen väska, inga vantar med mig hem?
När jag skulle baka, vilket jag brukar...
men jag satte på fel platta hela tiden.
Jag eldadeupp knäckformar och kokbok och sirapsflaska,vi fick nästan evakuera oss själva..

Det känns lite läskigt.
Man kanske måste stanna upp ibland och tänka på sig själv en stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter verkligen som att du behöver ta en timeout och varva ned rejält!!! Var rädd om dig...akta dig för väggen!!

Vickiehickietorian sa...

tack! men väggen är tack o lov lite snabbare än jag.
annars hade vi stött ihop för länge sen...
Kul, jag såg att det var du!