fredag 21 december 2007

stek

jag har fått en lektion i skillnaden mellan stekare (schtekare) och bratz.

på affären kommer en ung fräsch pojke med bakåtslickat hår och snajdiga kläder.
jag hör som en väsning vid min sida
-schtekare!
??
det är Jacob som fick ur sig det.
vi handlade i ungefär samma takt som grabben.
Jag märkte att jacob gick och hade lite koll på honom.
När vi gick ut gick schtekaren ut också fram till sin lilla snajdiga bil som var typ sportbil.
_schtekare! säger Jacob högt denna gång för killen stänger precis dörren.
- vad i hela friden säger du så för? frågar jag.
-han var en riktig schtekare.
-jah? är det positivt eller negativt?
-meh, åh, det är INTE positivt. talar Jacob om.
-nehej? vad är en stekare då?
-schtekare, han vill ju va en bratz!
-jaha? vad är en bratz då? frågar den dumma mamman
-meh, åh! en bratz det är ju en som har bakåtkammat hår och märkeskläder och har SNYGG bil!
- men det var ju den killen ju?! sa jag
-meh, åh! det var det ju inte! han var en schtekare.
-jamen, han hade ju bakåtkammat hår, snygga kläder och en ltie nsportbil som såg sprillans ny ut.
-meh, åh! en bratz åker ferrari och strör pengar omkring sig.

nu så vet jag om det kommer en kille med bakåtkammat hår utan en bil i synhåll så är det en schtekare om det inte trillar pengar ur fickorna på honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Meh, åh! Vad vuxen jag känner mig helt plötsligt när jag kom på att det var mååånga år sedan jag sade så. :) Hade glömt bort.

Stekare eller bratz, same shit, different name.