torsdag 20 december 2007

ledsagning

Vi tillhandahåller hjälp på och av tågen och till och från tågen till de som har svårt att ta sig fram för egen maskin.

Det är ett av de roligare sakerna att göra för de är ju så glada och tacksamma för hjälpen de får.

MEN
tänk vad tråkigt det är när en del äldre damer ser sin chans att utnyttja hela grejen.

Idag hade jag en dam som var synskadad.

Med FULL packning, det var så oerhört tungt så knäna sviktade på mig när jag tog tag i väskorna.

Tanten visade på vad som var hennes och SPRANG till hissen själv! utan att hänga i min arm, utan att använda den vita käppen.
hon ville att jag skulle gå bakom henne 2 dm kortare av tyngden.

Då tycker jag att det inte är så kul!
När vi får springa som piccolos åt våra resenärer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju inge vidare det där! Haha.


http://strausssweden.spaces.live.com/

Miralin sa...

Det finns väl en begränsning på hur mycket bagage de har rätt att få hjälp med?
Synd att det finns såna när det är så många andra som skulle behöva hjälpen bättre...