måndag 10 december 2007

dyrbord

Igår var vi kvinnor i min släkt på julbord.

Jag kan inte förstå varför jag ska går på julbord?!
Jag tycker inte om julmat.
jo, ägghalvor!

Jag hade fixat barnvakt.
Jesper, JOhannes och LInn skulle passa småttungarna.
Då måste de få i sig något också...
Så jag skickade med 300 kr till pizza.
Sen var det "L" han måste ju också ha i sig något under dagen.
så det blev en hundring där också.

Julbordet hade utsökta ägghalvor!
Nästan lika goda som mina egna små pullors ägg (gratis)
Julbordet kostade:
405 kr!!!!

så mina små eländiga ägghalvor gick på 805 kr!
Nu ska jag ha dragit lärdom till nästa år! (och alla följande år!)
så nu sitter jag här och håller tummarna att Adde inte läser hur mycket jag slänger ut på ägg så här strax innan jul...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha du är far din upp i dagen han gillar det inte heller :P (men det gör jag ) smaskens

Anonym sa...

äntligen!! En till likasinnad. Jag trodde mig vara den enda som inte gillar julbord i dessa julbordshetstider...