torsdag 14 maj 2009

resa

idag har jag varit på vinden.
den stora hemska mörka kalla vinden...

mest hemsk för dess utseende.
jag slänger i princip aldrig och inget.
och det är ett sånt perfekt utrymme för orkanstädning.
SHiiiit någon kommer.....
släng in allt på vinden!!
ja!
sen kommer det inte därifrån.

men idag gick jag in för att leta efter skor.
småpytteskor till Anton.

Jeppas första skor,
jacobs första,
viggs första...
julianas...

sen storlek efter storlek uppåt.
jag kan se hur de små och ljuvliga springer fram och lär känna världen.
på små ostadig ben tar sig framåt och uppåt i storlekar på allt mindre ostadiga ben.

jag kan se vilka kläder som de ofta hade på sig när de var i den storleken.

vilken nostalgitripp det blev där uppe på den stora hemska kalla mörka vinden...

1 kommentar:

tiindra sa...

Då är vi lika där...nostalgi när man tittar på de små plaggen...och nu måste jag rensa eftersom det inte kan bli fler medlemmar i familjen nu pga åldern...annars skulle det inte vara ett hinder...
Tiden går så fasligt fort!!!!